Splošni pogoji poslovanja
SPLOŠNE DOLOČBE
Splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje so sestavni del pogodbe oz. napotnice - voucherja, ki jo skleneta Helena Senica s.p., IZLET PO MERI, Nicina 18, 2391 Prevalje (v nadaljevanju besedila: agencija) in potnik, ki se prijavlja za določen turistični aranžma.
PRIJAVE IN VPLAČILA
Prijave sprejema Helena Senica s.p., IZLET PO MERI, Nicina 18, 2391 Prevalje. Ob prijavi skleneta potnik in agencija prijavni dokument, ki velja tudi kot potrdilo/pogodba o potovanju. Če udeležence prijavlja pravna oseba je lahko to tudi naročilnica ali elektronska pošta, ki pa morata iz organizatorjeve (agencijske) strani biti potrjena. Potnik mora ob prijavi posredovati vse zahtevane podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program, ter plačati akontacijo v znesku 30 % in prijavnino. Preostali znesek je potrebno poravnati najkasneje 7 dni pred odhodom. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, odgovarja za vse stroške oz. škodo, nastalo zaradi napačnih podatkov. Ob prijavi potnik in agencija skleneta pogodbo, ki velja tudi kot potrdilo o potovanju in vsebuje podatke o aranžmaju, ali pa se ta pogodba sklicuje na program aranžmaja, v katerem so ti podatki navedeni. Potnikova prijava se šteje za sklenjeno tudi v primeru, da potnik svoje obveznosti glede akontacije poravna preko elektronskega bančništva, kreditne kartice in fizično ne podpiše pogodbe oz. je v roku 8 dni od prejema ne zavrne. Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši plačilo pri kateri izmed bank, pošt ali elektronskega bančništva. Aranžma mora biti v celoti plačan najkasneje 7 dni pred začetkom potovanja oz. kakor je navedeno v programu. V primeru, da potnik preostalega zneska ne plača v predvidenem roku, se šteje, da je odpovedal aranžma. V tem primeru veljajo določila o potnikovi odpovedi aranžmaja iz teh splošnih pogojev in navodil. Ob rezervaciji zaračuna turistična agencija prijavnino v znesku 20 EUR na prijavnico. Pri lastnih organiziranih enodnevnih izletih prijavnine ne računamo.
SPLOŠNA DOLOČILA ZA POTOVANJA IN IZLETE ZA ZAKLJUČENE SKUPINE
Za zaključene skupine oz. skupine po naročilu veljajo isti splošni pogoji, ki so posredovani naročniku naročenega zaključenega potovanja ali izleta skupaj s programom. Obenem se naročniku pošlje tudi prijavni obrazec, ki ga izpolni, da si zagotovi rezervacijo aranžmaja. Na prijavnem obrazcu so še enkrat navedeni skrajšani splošni pogoji, ki veljajo za skupine in povzetek plačilnih pogojev.
CENA
Cene so v EUR in so navedene v programu posameznega izleta oz. potovanja. V skladu z 900. členom obligacijskega zakonika in 57. d členom ZVPot-1, si pridržujemo pravico do zvišanja cene potovanja (to je po zakonu dopustno do 20 dni pred začetkom potovanja), če je po sklenitvi pogodbe prišlo do sprememb, ki vplivajo na ceno aranžmaja (sprememba menjalnega tečaja, povišanje cen prevoznikov in hotelirjev) ali premajhnega števila prijavljenih potnikov za navedeno ceno. Na podlagi 902. člena obligacijskega zakonika si pridržujemo pravico do odpovedi potovanja. Cene lahko po ZVPot-1 povišamo le, če je možnost določena v pogodbi oz. je na njej informacija o »Splošnih pogojih poslovanja«. Če zvišanje dogovorjene cene preseže 8 %, ima potnik pravico, da odstopi od pogodbe po obligacijskem zakoniku, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru organizator potniku povrne vplačan znesek aranžmaja, ne povrnemo pa stroškov vizumov, cepljenj in podobno. Tako določilo v nobenem primeru ne trdi, da bodo nastopili pogoji za zvišanje cene aranžmaja. V primeru zvišanja cene so potniki pisno obveščeni. Agencija lahko v programu predvidi, da potnik plača storitve, ki bodo opravljene v tujini, neposredno tuji osebi na način, ki je predviden v programu. V tem primeru uveljavlja potnik reklamacijske zahtevke neposredno pri tuji osebi. Za Minimalno število potnikov za izvedbo vseh potovanj je 40 oseb, razen če ni navedeno drugače. Pri manjšem številu udeležencev je izvedba možna z doplačilom. Morebitni popusti in ugodnosti se med seboj izključujejo ter se ne seštevajo.
STORITVE, KI SO ZAJETE V CENI
V ceno so vključene samo storitve, ki so navedene v programu ali na voucherju (npr. hotelske storitve, transferji, strokovno vodstvo in organizacija aranžmaja). Če v programu ni drugače določeno, veljajo cene posameznega aranžmaja na osebo, za nastanitev v dvoposteljnih sobah.
POSEBNE/DODATNE STORITVE
Posebne oz. dodatne storitve so storitve, ki niso vključene v ceno aranžmaja (enoposteljna soba, posebna prehrana ipd.), ali pa so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, fakultativni izleti, paketi pijač, zavarovanje Coris z asistenco v tujini ipd.). Te storitve plača potnik posebej, razen če ni v programu drugače določeno. V primeru, da so pri posameznem aranžmaju razpisane posebne oz. dodatne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni aranžmaja. Med samim potovanjem se posebne storitve doplačajo vodji potovanja. Cena doplačila na licu mesta je lahko višja od cene, ki se ponudi potniku pred odhodom na potovanje.
OBVESTILO PRED ODHODOM
ali voucher potnik prejme 7 - 5 dni pred potovanjem po pošti ali po elektronski pošti (izjema so enodnevni izleti, kjer je že na programu vse navedeno). Če obvestila zaradi možnih napak (pošta, naslov) pri posredovanju ne prejmete, se obrnite na agencijo, pravočasno pred odhodom.
ZAVAROVANJE
Potniki so za čas potovanja osnovno nezgodno zavarovani. Nezgodno zavarovanje je že vključeno v ceno potovanja. Ker pa je to zavarovanje zelo ozko, se priporoča še: dodatno zdravstveno zavarovanje z asistenco v tujini, evropsko turistično zavarovanje in sicer kot celosten paket ali pa ločeno samo zavarovanje odpovedi oz. zavarovanje na potovanju. Potniki se z različnimi možnostmi zavarovanja seznanijo ob prijavi. V vseh primerih je agencija samo posrednik, ki proda zavarovalne police drugih ponudnikov s katerimi ima sklenjeno pogodbo o posredovanju.
POTNIKOVA ODPOVED POTOVANJA
Potnik ima pravico do odpovedi potovanja. V primeru, ko potnik odpove aranžma, ima agencija pravico zadržati del plačila zaradi stroškov, ki so s takšno odpovedjo povezani. Glede na čas odpovedi ima agencija za potovanja po Sloveniji in Evropi pravico zadržati:
- do 30 dni pred odhodom administrativni stroški (minimalno 20 EUR)
- 29–22 dni pred odhodom 20 % cene potovanja
- 21–15 dni pred odhodom 30 % cene potovanja
- 14–8 dni pred odhodom 50 % cene potovanja
- 7–1 dni pred odhodom 80 % cene potovanja
- na dan odhoda oz. po odhodu 100 % cene potovanja.
V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z agencijo, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil.
V primeru spremembe programa na lastno željo, ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi s strani agencije zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene.
V kolikor je potnik vplačal odstopnino, veljajo določila v primeru zavarovanja odpovedi.
ODPOVED ALI SPREMEMBA POTOVANJA
Agencija si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja ali spremembe programa potovanja. Agencija si pridržuje odpovedati potovanje najkasneje 8 (osem) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi potrebno, v programu navedeno število potnikov. Če v programu ni drugače navedeno, je najmanjše število potnikov na avtobusu 45.
Agencija si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za agencijo pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenil, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe. Agencija lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z agencijo, predvsem če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa nas o tem ni obvestil. Agencija si pridržuje pravico do spremembe dneva in časa odhoda oz. do odpovedi potovanja, zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile, ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere agencija ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu. Agencija ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki glede na obstoječe možnosti.
V primeru, da agencija odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, ne pa tudi do nadomestila škode. O kakršnikoli naknadni spremembi programa agencija potnika nemudoma obvesti. V primeru, da stanje na kraju samem agenciji ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko agencija namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake kategorije.
PRTLJAGA
Za prevoz prtljage ni odgovoren organizator, agent ali posrednik – ti ne odgovarjajo za uničeno ali izgubljeno prtljago, prav tako tudi ne za krajo prtljage in oziroma drugih dragocenosti v hotelu. Prijave izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali na hotel. Za prevoz živali in posebne prtljage, kot je so kolo, surf, golf oprema… mora potnik prevozniku plačati doplačilo
DOKUMENTI
Potnik, ki se prijavlja za potovanje v tujino, mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. V primeru, da posamezne države pogojujejo vstop v državo z določeno časovno veljavnostjo potovalnega dokumenta pred iztekom veljavnosti na dan vstopa, je dolžan potnik na ta določila sam paziti in agencija za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja. Potnik si je dolžan pred potovanjem oz. do roka, ki je v programu določen, pridobiti vizume za države, v katere potuje, in opraviti cepljena, ki so za te države zahtevana. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna OJLA po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da potniku ureja vizum agencija , le ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov agencija potniku ne vrača. Agencija ne jamči za točnost informacij, pridobljenih od pristojnih veleposlaništev. V primeru zavrnitve vstopa v državo, ali druge ovire, nosi vse stroške potnik sam. Posredovanje agencije pri pridobitvi vizuma ni všteto v ceni potovanja, ampak se plača posebej. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam, kadar agencija ne dostavi za ureditev vizuma potrebnih dokumentov v roku določenem v programu ali ponudbi. Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni…) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja ali letovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti, nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam.
ZDRAVSTVENI PREDPISI
V primeru, da so v programu za potovanje navedena oz. zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico, v katero so vpisana opravljena cepljenja. Agencija ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja, zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države v katero vstopa, ali programa na katerega se je prijavil, kakor tudi ne za stroške povezane s tem.
UPORABA PODATKOV
Vaša zasebnost in osebni podatki so zaupni in v agenciji to spoštujemo. Vse pridobljene podatke o potnikih varujemo v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s podpisom pogodbe pristaja na uporabo teh podatkov z namenom, da se izpolnijo pogodbene obveznosti in pravice ter tudi za namene neposrednega trženja, raziskave trga, segmentacije kupcev, statistične obdelave in obveščanja o ponudbi agencije in njenih poslovnih partnerjev.